Gestió de la tasca d'un taller

La tasca d'un taller és més complexa que una tasca ordinària. Implica un determinat nombre de passos o fases. Estes són:

  1. Prepara la tascaL'avaluació de la tasca hauria de descompondre's en diversos ELEMENTS d'avaluació. Això fa la qualificació d'una tasca menys arbitrària i dóna a l'alumnat un marc on fer les avaluacions. El professorat té la funció de preparar els elements d'avaluació construint un full de qualificacions. (Vegeu esta pàgina per a més detalls.)

    Amb els elements d'avaluació preparats, normalment el professorat trametrà un xicotet nombre de treballs d'exemple. Estos són treballs de pràctica per a l'alumnat per a avaluar abans de preparar els seus propis treballs. Tanmateix, abans de posar disponible la tasca als estudiants, el professorat hauria d'avaluar estos treballs. Això proporciona al professorat "respostes" de mostra quan revise les avaluacions de l'alumnaat per als exemples (produïdes en la fase següent).

    La tramesa de treballs d'exemple per part del professorat és opcional i en certes tasques pot no ser apropiada.

  2. Permet trameses dels estudiants Ara la tasca ja és accessible a l'alumnat. Si el professorat ha preparat treballs d'exemple, a l'alumnat se li demana avaluar-ne un nombre específic. (El nombre d'avaluacions es dóna quan es crea la tasca). Una vegada una o un estudiant ha fet el nombre d'avaluacions requerides, ja pot trametre el seu propi treball. En el cas d'una tasca sense exemples, l'alumnat pot trametre els seus treballs sense cap retard.

    L'avantatge de deixar la tasca en la fase de tramesa és permetre una acumulació de trameses. Quan estes posteriorment es destinen, en les dos fases següents, hi ha una millor distribució del treball. Si la tasca es posa directament a la fase "Permet trameses i avaluacions" des de la fase "Prepara" (la qual cosa es permet), els estudiants o les estudiants que trameten prompte tendiran a tindre trameses primerenques per a avaluar i qui trameta tard tendirà a tindre trameses tardanes per a avaluar. Si afegiu un "retard" abans que l'avaluació d'iguals comence, això alleugerarà el problema en gran mesura.

    Quan un o una estudiant tramet un treball, el professorat, si ho desitja, pot avaluar-lo. Esta avaluació pot incorporar-se dins de la qualificació final de l'estudiant. Estes avaluacions poden portar-se a terme durant les fases de tramesa i d'avaluació de la tasca. Sempre que les avaluacions del professorat es facen abans del càlcul de les qualificacions finals, es poden utilitzar en este càlcul final.

  3. Permet trameses i avaluacions dels estudiants Si la tasca inclou avaluació d'iguals, als estudiants o les estudiants que han tramés treballs se'ls mostren ara uns altres treballs d'estudiants perquè els avaluen. Als estudiants que encara no han tramés cap treball se'ls permet trametre el seu treball (però no se'ls mostren uns altres treballs d'estudiants per a accedir-hi). En esta fase, es permet que les trameses, els reenviaments i les avaluacions de les trameses i dels reenviaments es facen de manera conjunta.

    El professorat pot voler dividir la tramesa del treball i l'avaluació d'iguals en dos fases diferents, i així esperar que tot l'alumnat trameta els seus treballs abans d'anar a la fase d'avaluació d'iguals. En este cas, esta fase no s'utilitza en absolut, la tasca va des de "Permet trameses" directament a "Permet avaluacions". Cosa que permet al professorat posar una data límit en les trameses, la tasca es mou a la fase "Permet avaluacions" en esta data límit.

    Si el professorat, d'altra banda, no vol tallar tan clarament la divisió en la tasca, llavors la tasca utilitza esta fase. Quan es permet que trameses i tasques ocorren juntes, el professorat hauria de considerar establir el nivell d'assignació global a UN (o possiblement DOS) per tal de permetre que les assignacions vagen suaument (vegeu la pàgina d'administració per a més detalls). Adoneu-vos que en fer això, resultarà que algunes trameses s'avaluaran (per companys) més vegades i d'altres menys vegades que la majoria de les trameses.

    Quan una o un estudiant ha fet una avaluació el seu igual pot veure esta avaluació. L'estudiant que va trametre el treball pot comentar l'avaluació si es va triar esta opció per a la tasca. Si ho desitja, el professorat pot qualificar estes avaluacions d'iguals i estes puntuacions poden agafar-se més avant per a les qualificacions finals de l'alumnat (però en realitat, en molts casos no és necessari, vegeu la fase de càlcul de les qualificacions finals).

  4. Permet avaluacions dels estudiants En esta fase les avaluacions d'iguals continuen però a l'alumnat no se li permet fer cap tramesa, això inclou tornar a trametre un treball. Als estudiants o les estudiants que no han fet una tramesa se'ls diu que les trameses ja no es permeten i no se'ls mostra cap tramesa (d'un igual) per a avaluar.

    El professorat pot continuar, si ho desitja, qualificant les avaluacions d'iguals i estes puntuacions poden agafar-se més avant per a les qualificacions finals de l'alumnat (però en realitat, en molts casos no és necessari, vegeu la fase següent).

  5. Càlcul de les qualificacions finalsUna vegada ha passat la data límit, el professorat mou la tasca a la fase següent on ja no es permeten unes altres avaluacions d'estudiants. Ara el professorat, si vol, pot completar la qualificació de les avaluacions fetes sobre els exemples i de les trameses dels estudiants. També pot qualificar les avaluacions d'iguals fetes pels estudiants. Això no és realment necessari, sempre que s'haja fet per a cada tramesa un nombre raonable d'avaluacions, ja que el rendiment de qualificació de cada estudiant pot determinar-se a partir de les puntuacions relatives.

    Quan la qualificació s'ha completat, el professorat calcula les qualificacions finals dels estudiants i les estudiants. Estes qualificacions finals consten normalment de tres components: la qualificació que el professorat ha posat al treball de l'estudiant, la mitjana de les qualificacions dels iguals per al treball de l'estudiant i el rendiment de qualificació de l'estudiant. Este darrer pot incloure la mitjana de la "qualificació de les qualificacions" introduïda pel professorat contra els comentaris d'un estudiant. Els tres components els pondera el professorat abans que tinga lloc el càlcul de la qualificació final.

  6. Visualització de les qualificacions finals La fase final de la tasca dóna entrada a permetre que l'alumnat veja les seues qualificacions finals. Si ho desitja, el professorat pot tornar arrere la tasca per a permetre alguns ajusts, per exemple, dels pesos utilitzats en el càlcul de la qualificació final, les qualificacions modificades poden llavors mostrar-se a cada estudiant.

    Cada estudiant, així com el professorat, poden veure una "taula de treballs" de les trameses de l'estudiant. Estes es llisten per orde de qualificació, amb la tramesa més alta la primera. Ací la qualificació donada a la tramesa és una combinació de la qualificació del professorat i de la mitjana de les qualificacions dels iguals (si estan disponibles). La ponderació utilitzada és la donada en la fase anterior.

En qualsevol fase de la tasca el professorat pot obrir la pàgina d'Administració. La llista de les trameses d'exemple del professorat (si n'hi haguera), les avaluacions d'estudiants (dels exemples del professorat, del seu propi treball i de les altres trameses d'estudiants) i les trameses dels estudiants. El professorat pot fer servir esta pàgina per a avaluar i tornar a avaluar trameses, qualificar i tornar a qualificar avaluacions, suprimir trameses i avaluacions i, en general, per a mirar el progrés de la tasca.