Valoracions

Cada missatge es pot valorar utilitzant una escala basada en la teoria del coneixement separat i connectat.

Esta teoria vos pot ajudar a veure les interaccions humanes d'una altra manera. Descriu dos formes diferents d'avaluar i aprendre sobre les coses que veiem i sentim.

Tot i que cadascun de nosaltres utilitzem estos dos mètodes en diferent mesura en diferents ocasions, pot ser útil com a exemple per a entendre'ns, imaginar dos persones, una que siga generalment un coneixedor separat, Joan, i l'altra que siga majorment una coneixedora connectada, Maria.

Vos heu fixat que el coneixedor separat és home i la connectada és dona? Alguns estudis han mostrat que estadísticament sol ser així, tot i que hi ha casos individuals en tot l'espectre que va entre estos dos extrems.

Per a un grup d'aprenents efectiu i col·laboratiu, seria ideal que tothom fóra capaç d'usar AMBDÓS maneres de conéixer.

En una situació concreta com és un fòrum electrònic, una intervenció d'una persona pot mostrar alguna de les dos característiques i, fins i tot, les dos. Algú que generalment és un bon coneixedor 'connectat' pot fer una intervenció molt 'separada', i a l'inrevés. L'objectiu de valorar cada missatge per mitjà d'esta escala és:

a) ajudar-vos a pensar sobre estes qüestions quan llegiu altres missatges i b) proporcionar retroacció a cada autor sobre com el veuen els altres.

Els resultats no s'utilitzen per a avaluar de cap manera els estudiants; simplement servixen per a ajudar a millorar la comunicació i l'aprenentatge.


Si hi esteu interessats, estes són algunes referències d'articles dels autors que originalment van treballar estes idees: