Per a facilitar la qualificació, una tasca de taller hauria de tindre un nombre raonable d'"elements d'avaluació". Cada element hauria de cobrir un aspecte particular de la tasca. Típicament una tasca tindrà entre 5 i 15 elements per a comentaris i qualificació, el nombre real dependrà de la grandària i la complexitat de la tasca. Es permet una tasca d'iguals amb només un element i té una estratègia avaluadora similar a les tasques normals del Moodle.
El tipus d'elements depén de l'estratègia de qualificació de la tasca.
No qualificat. Els elements són descripcions d'aspectes de la tasca. A la persona que avalua se li demana que comente cadascun d'estos aspectes. De la mateixa manera que en totes les altres estratègies de qualificació, ací també hi ha una àrea per a comentaris generals.
Acumulativa. Els elements de les següents tres característiques:
Marge d'error. Els elements d'avaluació descriuran certs aspectes que han d'estar presents en la tasca. L'avaluació es basa en la presència o absència d'estos elements o aspectes. El professorat ha d'establir-ho tot de la taula de qualificació, la qual dóna les qualificacions suggerides quan tots els elements estan presents, quan un és absent, quan en manquen dos, etc. Si determinats elements són més importants que uns altres, a estos elements se'ls pot donar un pes major que 1. Els elements de menor importància poden tindre un pes menor que 1. El "recompte d'errors" global és una suma ponderada dels elements que manquen. La persona que avalua sempre pot fer un ajust menor a estes qualificacions suggerides.
Criteri. Els elements donaran un conjunt de declaracions de "nivell" que s'utilitzaran per a classificar la tasca. Les declaracions poden ser acumulatives o independents. La persona avaluadora ha de decidir quina declaració s'ajusta millor a cada treball. El professorat també ha de relacionar cada declaració de criteri amb una qualificació suggerida. Estes haurien d'estar normalment ordenades. La persona que avalua sempre pot fer un xicotet ajust a estes qualificacions suggerides.
Rúbrica. Similar a la qualificació per criteri però amb més d'un criteri. El nombre de criteris es dóna als paràmetres de la tasca. En cada criteri hi poden haver fins a cinc declaracions de "nivell". En una tasca donada el nombre de nivells pot variar d'un criteri a un altre. Quan s'actualitza un criteri, una declaració de nivell en blanc assenyala el final de les declaracions de nivell. Així alguns criteris poden tindre dos nivells, uns altres tindre'n tres, fins a cinc nivells. Els criteris es poden ponderar. Els nivells es puntuen amb 0, 1, 2, fins a 4. La qualificació de l'avaluació és una suma ponderada d'estes puntuacions.